Укрзалізниця – дуже гаряча для мене тема. Так склалось, що за останні роки мені
довелось чимало користуватися її послугами. І за цей час в арсеналі назбиралося
дуже багато різноманітних «залізничних» історій – вистачило б на чималу збірку
оповідань. Але усі ті історії переважно негативні, тим-то я і не дуже прагну їх
розповідати. Але, як говорив один відомий персонаж – «льод тронулся!». Нарешті
в мене є і добра історія.
Уже традиційно на 8 березня до Кролевця доїхати поїздом чи електричкою –
просто нереально. Хай там сильніше гикнеться Кларі Цеткін, чиказьким повіям, чи
ще бозна-кому, причетному до створення цієї дати. Не знаю, як зі святом, але
ажіотаж на залізниці у цей день вони створили точно. Втім, «справжні кролевчани
не бояться нічого» – повторюю собі як мантру, і поринаю і подорож-невідомість.
Квиток маю лише до Ніжина. Далі мій поїзд прямує на Петербург через Чернігів, а
я маю всі шанси залишитися вивчати славетну ніжинську землю на невизначений
термін. Та все сталося, немов у казці. Поїзд мене зустрів привітно: чайні
скляночки в ажурних підставках, ядучо-червоні велюрові сидіння і штори в тон –
справжній совєцький шик. У Ніжині мені довелося пробути ні багато ні мало –
півтори хвилини. Тільки-но висаджуюсь – під’їжджає електричка на Кролевець. І тут почалися дива. Пані провідниця, ця
рятувальниця недолугих мандрівників, ця залізнична мадонна бере мене «на борт»
без квитка, і – увага! – не бере з мене ні копійки. Атракціон небаченої
щедрості, чи вияв неабиякої людяності?
Хто зна. Але я їду собі в м’якому крісельці, розглядую поруділий сніг, що його
намагається скинути з себе стомлена земля, і радію. Радію зовсім не від того,
що довелося зекономити кільканадцять грошей, а від того, що ця жіночка
пробуджує в мені віру в інших людей. «Люди хороші, люди хороші!» – вже друга за
сьогоднішній день моя мантра.
Вже на виході про всяк випадок шось намагаюсь спитати , мовляв, «скільки?». А вона мені так лагідно: «не задєржуйтєсь, а то состав одправляється». І моя купюра так і не досягає її кишені… «ЛЮДИ ХОРОШІ, ЛЮДИ ХОРОШІ!»
Тепер залізниця для мене стала виглядати трохи по-іншому. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий